Видимото желание на веригите за бързо хранене да представят храната, която предлагат като здравословна и привлекателна, води до все по забавни и хитри начини на реклама.
Наскоро нашумя случай, в който американската верига Burger King създава рекламен клип с продължителност 15 секунди. В него представител на компанията казва, че времето е недостатъчно да разкаже за новите, свежи съставки в бургерите им и използва фраза, задействаща виртуалния асистент “Google Now”. Идеята е устройството да разпознае фразата и да прочете първите редове на статията в Wikipedia, посветена на бургера. Разбира се, Burger King са се погрижили да я редактират преди рекламата, за да представя продукта в най-добра светлина.
Видео с хитра реклама на Burger King
Google веднага блокира конкретното гласово търсене от системата си, но това не пречи видеото на веригата да получи повече от 4 милиона гледания в първия месец от съществуването си.
Работещите реклами на ресторанти за бързо хранене
Друг нашумял случай е този на Картър Уилкърсън. Младежът от Невада отправя съобщението си към друга верига за бъргъри Wendy’s в социалната мрежа Twitter. Там Картър пита колко пъти трябва да бъде ретуитнат постът му за да получава безплатни пилешки хапки от веригата в продължение на година. Отговорът на Wendy’s е 18 милиона, далеч повече от предишния рекорд в мрежата от малко под 4 милиона.
Предизвикателството към младежа придобива огромна популярност и подкрепа от звезди и огромни корпорации, в това число Apple Music, Google, Microsoft и Ellen DeGeneres, популярна TV водеща. Twitter дори създава специален хаштаг #nuggsforcarter. В крайна сметка, подкрепата се оказва достатъчна и на 9 май Картър получава официалният сертификат за своите пилешки хапки, а Wendy’s дава 100 000 долара за благотворителна кауза.
.@carterjwm is now the most retweeted tweet of all-time. That’s good for the nuggets, and $100k to @DTFA. Consider it done. #nuggsforcarter pic.twitter.com/k6uhsJiP4E
— Wendy’s (@Wendys) May 9, 2017
В крайна сметка, компаниите, които се впускат в такива рисковани, но хитри кампании знаят, че няма как да не се усмихнем на усилията им.
FB G+ Tw